СТАТИИ

kak_da_se_predpazim_thumb

Как да се предпазим от остеопороза


 

КАКВО ПРЕДСТАВЛЯВА ОСТЕОПОРОЗАТА


Наричат я „тихата болест“, защото хората, които страдат от нея, често пъти не предполагат за това и нямат никакви симптоми и оплаквания. Остеопорозата е отслабване здравината на костите, причинено от дисбаланс между изграждането и унищожаването на тъканта.



ФАКТОРИ, КОИТО ВЛИЯЯТ ВЪРХУ ПОЯВАТА И РАЗВИТИЕТО НА ОСТЕОПОРОЗА


Освен генетичната предразположеност има редица фактори, които могат да доведат до появата на болестта. Сред тях са липсата на достатъчно движение, нездравословното хранене, тютюнопушенето и прекомерната употреба на алкохол. Остеопорозата може да се появи при жените и по време на менопаузата.



КАК ДА СЕ ПРЕДПАЗИМ ОТ ОСТЕОПОРОЗА


1. ФИЗИЧЕСКА АКТИВНОСТ

Спортът като цяло е полезен за здравето и общото благосъстояние на организма. Когато говорим за остеопороза обаче, той има решаваща роля за превенция на болестта, тъй като укрепва здравината и плътността на костната тъкан. Препоръчително е да съчетаваме различни видове спорт – натоварващи (например туризъм и тичане) и ненатоварващи (например плуване и йога).



2. РЕДОВЕН ПРИЕМ НА КАЛЦИЙ И МАГНЕЗИЙ

Тези минерали са основен фактор за здравето на костите. Можем да си ги набавим чрез млечните продукти, зеленолистните зеленчуци, бобовите култури, ядките, както и от някои морски храни. Специалистите съветват хората с лактозна непоносимост да приемат минералите под формата на хранителни добавки.


3. РЕДОВЕН ПРИЕМ НА ВИТАМИНИ А, D И К

Тези мастноразтворими витамини подпомагат растежа на костната тъкан. Можем да си ги набавим както чрез разнообразен хранителен режим, включващ всички цветове плодове и зеленчуци, така и под формата на хранителни добавки. Разбира се, за предпочитане е първото.



4. ПОВЕЧЕ ПРОТЕИНИ, ПО-МАЛКО МАЗНИНИ

За да се предпазим от остеопороза, е необходимо да преосмислим хранителния си режим и да се ориентираме към диета, включваща повече здравословни протеини и по-малко наситени мазнини. Това ще помогне най-вече на мускулите ни и ще намали риска от хронични заболявания, които могат до изострят остеопорозата.



5. ОГРАНИЧАВАНЕ НА ВРЕДНИТЕ НАВИЦИ

Намалете дневния прием на кафе, газирани напитки и алкохол. Спрете тютютнопушенето.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Условия за ползване

Всички права запазени, регистрирана марка Spa-life.bg

Enira Media LTD

Сайтът е създаден от 2p web design studio