СТАТИИ

kak_da_se_predpazim_thumb

Топ 8 противовъзпалителни храни


 

Възпалението е естествена реакция на тялото. То може да бъде предизвикано от външни фактори, но също така може да е симптом на артрит или друго заболяване. За щастие, можете да контролирате възпалителните процеси по естествен път чрез избора на правилни храни. Ето кратък списък на някои от най-мощните противовъзпалителни продукта.



1. ЧЕСЪН

Той е зареден с много антиоксиданти, които подсилват имунната система и предпазват от настинки. Чесънът е известен със своите антибактериални и антивирусни свойства. Той също така има и силно изразени противовъзпалителни качества – тайната се крие в съдържанието му на сяра, която предотвратява активирането на възпалителните ензими в организма.



2. ЗЕЛЕН ЧАЙ

Напитката е известна с мощните си антиканцерогенни свойства. Тя може да намали нивата на „лошия“ холестерол и да предотврати сърдечно-съдови заболявания. Освен това зеленият чай има противовъзпалителни качества и се бори с вътрешните инфекции. Той е особено ефективно средство за облекчаване на ревматоиден артрит. Тайната е във високите стойности на катехинови полифеноли, които са мощен антиоксидант.



3. ДЖИНДЖИФИЛ

Подправката стимулира естествената способност на организма да усвоява хранителните вещества и помага при лечение на настинки и стомашни спазми. Използва се и при инфекции на синусите, както и за облекчение симптомите на морска болест. Противовъзпалителните свойства на джинджифила го правят надежден съюзник срещу ставни болки и респираторни проблеми.



4. КУРКУМА

Въпреки че подправката се използва по-често в кулинарията, а не в медицината, куркумата не трябва да се подценява. Тя съдържа антиоксиданти, забавящи стареенето на клетките и има изразено противовъзпалително действие. Съдържащото се в нея вещество куркумин, облекчава сковаността и артритните болки.



5. ЧЕРВЕНО ЗЕЛЕ

Този зеленчук понижава „лошия“ холестерол и редовната му консумация може да намали риска от рак на дебелото черво и на простата, но това зависи най-вече от начина на приготвяне. Лекарите съветват да се готви на пара, а не да се вари. Червеното зеле съдържа големи количества фитохимикали и антоцианини, които имат силно противовъзпалително и антиоксидантно действие.



6. ЛУК

Макар да не е сред предпочитаните зеленчуци заради силния си мирис, лукът съдържа фитонутриенти, които имат мощни антибактериални и противовъзпалително свойства. Той помага при астма, артрит и автоимунни заболявания. Използва се също така при алергии и хронично подути стави. Лукът съдържа сяря, танини и флавоноиди, които го правят силен антиоксидант. Зеленчукът е много полезен и за сърцето и предпазва организма от сърдечно-съдови заболявания.



7. ЧЕРЕШИ

Черешите имат високо съдържание на антоцианини и други фитохимикали, които подпомагат кръвообращението, подпомагат правилното функциониране на нервната система и имат антиканцерогенни свойства. Високите стойности на кверцетин в черешите ги правят мощен противовъзпалителен агент, подходящ за облекчаване на много респираторни заболявания.



8. РИГАН

Риганът помага при лечение на инфекции на горните дихателни пътища и паразитни инфекции. Противовъзпалителните свойства на подправката помагат за облекчаване не само на вътрешна болка, но и при раздразнена или зачервена кожа (използва се етерично масло). Риганът се препоръчва и при хора, страдащи от алергии.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Условия за ползване

Всички права запазени, регистрирана марка Spa-life.bg

Enira Media LTD

Сайтът е създаден от 2p web design studio