СТАТИИ

kak_da_se_predpazim_thumb

Аnti-age хранителни навика


 

Фактори от начина на живот (като например тютюнопушенето, лошите хранителни навици и ниската физическа активност) предразполагат към преждевременно стареене. Всички те са предпоставки за натрупване на токсини в клетките, което води до затруднения във функционирането на органите и тъканите.



По-долу са одобрените от диетолог съвети за по-здравословен хранителен режим (богат на витамини и минерали), който ще ви помогне да забавите процеса на стареене.


ИЗБИРАЙТЕ ПЛОДОВЕ И ЗЕЛЕНЧУЦИ С ВИСОКО СЪДЪРЖАНИЕ НА БЕТА-КАРОТИН И ВИТАМИН С

Плодовете и зеленчуците, съдържащи големи количества бета-каротин, са жълти и оранжеви на цвят. Те са бомба от антиоксиданти, сред които каротиноиди и витамин А. Богатите на антиоксиданти храни подпомагат здравото сърце, подсилват имунната система и стимулират образуването на здрава съединителна тъкан. Витамин С играе важна роля в производството на колаген – протеин, който стимулира клетъчната регенерация и по този начин намалява бръчките.



ПИЙТЕ ЗЕЛЕН ЧАЙ

Зеленият чай е обект на редица научни изследвания поради многобройните си ползи за здравето. Той съдържа полифеноли (особено катехини), които стимулират активността на специфични клетки за борба с вируси. Катехините се борят и с вредното влияние на свободните радикали. Кофеинът в зеления чай предпазва от рак на кожата.



ЯЖТЕ ДОМАТИ

Тайната им съставка, която ще ви предпази от бръчки, е ликопен. Това е мощен антиоксидант, който намалява възпалителните реакции на кожата в следствие на излагането на ултравиолетови лъчи чрез неутрализиране на вредните молекули, които се произвеждат. Ликопен съдържат и повечето червени плодове и зеленчуци.



ВКЛЮЧЕТЕ В РЕЖИМА СИ ХРАНИ, БОГАТИ НА ВИТАМИН D

Витамин D подпомага усвояването на калций и фосфор в костите, но той също така играе важна роля в защитата на кожата. Дефицитът на витамин D води до изсушаване на епидермалната тъкан, което от своя страна увеличава бръчките. Източниците на витамин D включват излагане на слънчева светлина и консумацията на храни, съдържащи витамина. Недостигът на слънчева светлина води до намаляване на нивата на серотонин в организма, което може да доведе до депресия. Прекомерното излагане на слънце обаче също не е препоръчително. Ключът е умереността.



ХРАНЕТЕ СЕ ЗЕЛЕНО ЗА ЗДРАВИ ОЧИ

Зелените плодове и зеленчуци са богато заредени с много антиоксиданти, сред които са витамин С, бета-каротин, лутеин и зеаксантин. Лутеинът и зеаксантинът се усвояват около 5 пъти по-добре, отколкото бета-каротина. Те се свързват със специален ретанен белтък и се разпределят в лещата и ретината. Лутеинът се натрупва по цялата ретина, докато зеаксантинът - предимно в макулата. Според последните проучвания високите количества на лутеин не само предпазват от макулна дегенарация, но имат възможност и да възстановяват вече започналия процес. Недостатъчният прием на лутеин и зеаксантин е свързан с увеличаване риска от хронични заболявания, включително сърдечни заболяване и различни видове рак. Зелените храни са богати и на витамин Е, който е от съществено значение за здравата кожа.



УВЕЛИЧЕТЕ ПРИЕМА НА ПОЛИ- И МОНО-НЕНАСИТЕНИ МАЗНИНИ ЗА СМЕТКА НА НАСИТЕНИТЕ

Наситените мазнини и рафинираните въглехидрати доказано ускоряват процеса на стареене на клетките. Редица научни изследвания установяват, че диета с високо съдържание на наситени мазнини води до множество здравословни проблеми (лошо състояние на кожата, високи нива на „лошия“ холестерол, затлъстяване, сърдечно-съдови проблеми). Изберете здравословните мазнини (зехтин, авокадо, мазни риби). Те помагат за намаляване на възпалителните процеси в тялото – основна причина за натрупването на токсини. Освен това те съдържат триптофан – хормон, свързван с регулирането на настроението и понижена депресия.



ВСЕКИ ДЕН ХАПВАЙТЕ БРАЗИЛСКИ ОРЕХИ

Тези ядки са най-богатия естествен източник на селен – супер мощен минерал, който има ключова роля в синтеза на ДНК, както и в много от функциите на щитовидната жлеза. Освен това благодарение на силно изразените си противовъзпалителни свойства, селенът имат благоприятен ефект върху кожата. Специалистите препоръчвате да приемате всеки ден по 1-2 бразилски ореха. Това количество е напълно достатъчно да си набавите необходимата дневна доза от минерала.



Въпреки че здравословното хранене е много важен фактор, само по себе си то не е достатъчно. Многобройни научни изследвания установяват, че физическата активност намалява риска от развитие на хронични заболявания и намалява стреса. Спортът не може да спре стареенето, но със сигурност подобрява качеството на живота. Другата важна предпоставка, за да намалите признаците на стареенето, е добрата хидратация. Водата е най-добрият начин за детоксикация на организма от натрупаните токсини.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Условия за ползване

Всички права запазени, регистрирана марка Spa-life.bg

Enira Media LTD

Сайтът е създаден от 2p web design studio