СТАТИИ

kak_da_se_predpazim_thumb

4 трика, с които да овладеете промените в настроението, свързани с предменструалния синдром


 

1. ВКЛЮЧЕТЕ В ХРАНИТЕЛНИЯ СИ РЕЖИМ ПОВЕЧЕ ПРОТЕИНИ И ПЪЛНОЗЪРНЕСТИ ХРАНИ И НАМАЛЕТЕ ВЪГЛЕХИДРАТИТЕ


Изберете зеленчуците пред плодовете (тъй като имат по-малко захар), натуралните продукти пред преработените и полуфабрикатите, протеините пред нишестетата. Този модел на хранене може да помогне много на настроението ви и да ви предпази от депресивни състояния. Създайте си прости и лесни за спазване правила, като например всекидневно да изяждате поне 1 порция салата. Опитайте се да включите в менюто си и повече храни с противовъзпалителни свойства (като джинджифил, куркума, боровинки, натурален шоколад и зелен чай), както и продукти с високо съдържание на омега-3 мастни киселини (например сьомга и ленено семе). Всички те подобряват настроението и намаляват чувството на безпокойство.


2. ПРЕКАРВАЙТЕ ПОНЕ 3 ПЪТИ СЕДМИЧНО ПОЛОВИН ЧАС СРЕД ПРИРОДАТА


Ще се изненадате, че ¾ от съвременните жени страдат от недостиг на витамин D поради напрегнатия си начин на живот и недостига на време, което да прекарват под естествена слънчева светлина. Ниските нива на витамин D в организма имат пряка връзка с усилването на симптомите на депресия. Слънчевата светлина е естествен антидепресант, затова осигурете си необходимата доза терапия сред природата.


3. ПРАВЕТЕ РЕДОВНИ КАРДИО УПРАЖНЕНИЯ


Изследванията показват, че аеробиката може да бъде толкова ефектива колкото и антидепресантите в подобряването на настроението, намаляването на чувството на отпадналост и увеличаване на енергията в организма. Стремете се поне 2 пъти седмично да правите кардио упражнения. За предпочитане е да тренирате в първата половина на деня, тъй като вечерното натоварване би могло да повлия негативно на съня ви.


4. ОСИГУРЕТЕ СИ 7 ДО 9 ЧАСА СЪН ВСЯКА НОЩ


Всички специалисти препоръчват консолидирания сън (т.е. сън без прекъсване). Ако се чувствате изтощени в късния следобед, не е препоръчително да се отдадете на кратка дрямка. По-добре е да изчакате да настъпи времето ви за лягане и да си осигурите непрекъснат блок от сън през нощта. Ако не можете да се лишите от подремването, използвайте стратегия – опитайте се да поспите около 2 или 3 часа следобяд за не повече от 30 минути или 1 час.

 

 

 

 

 

 

 

Условия за ползване

Всички права запазени, регистрирана марка Spa-life.bg

Enira Media LTD

Сайтът е създаден от 2p web design studio