СТАТИИ

kak_da_se_predpazim_thumb

5 развенчани мита за диетите


 


Чуваме какви ли не съвети и препоръки за здравословен начин на живот, както и какви ли не правила за по-бързо отслабване по време на диета. Фактите обаче опровергават много от тях. На какво да се доверяваме и на какво не – нека видим заедно.

МИТ 1:


ПИЙТЕ КОЛКОТО СЕ МОЖЕ ПОВЕЧЕ ВОДА!


Обезводняването наистина е най-големият враг на отслабването. Ако не пием достатъчно течности, тялото ни отделя хормон, който кара гладът да се увеличава, за да компенсира дехидратацията чрез хранителни вещества. Но пиенето на прекалено много вода също не е от полза. Всъщност, то дори може да ни навреди, защото може да доведе до затрудняване на процесите, протичащи в клетките ни. По този начин резултатите от диетата ни ще се забавят.


МИТ 2:


НЕ ЯЖТЕ ВЪГЛЕХИДРАТИ!


Не съществува диетолог, който наистина да ни препоръча да изключим цяла група хранителни вещества като категорично вредни. Тази стратегия може да работи и да даде наистина бързи и добри резултати, но само в краткосрочен план. Погледнато дългосрочно обаче, изключването на хранителни групи от диетата ни е изключително вредно за организма, тъй като той няма с какво да компенсира нужните му вещества от съответната група.


МИТ 3:


ХРАНЕТЕ СЕ САМО С ДИЕТИЧНИ ХРАНИ!


Продуктите на щанда за диетични храни могат да бъдат доста вредни поради съдържащите се в тях консерванти, набухватели, овкусители и т.н. Не бива да се заблуждаваме от реклами, които ни препоръчват например пълнозърнести бисквити с удължено освобождаване на въглехидрати. Ако се колебаем дали даден продукт наистина е диетичен или не, по-добре е да изберем алтернатива, в качествата на която сме сигурни.


МИТ 4:


ЯЖТЕ МАЛКИ ПОРЦИИ НА МАЛКИ ИНТЕРВАЛИ ОТ ВРЕМЕ!


Със сигурност прегладняването също сериозно пречи на диетата ни – продължителното гладуване ни кара да приемаме повече храна от обичайното количество. Но визуалното засищане на мозъка е мит! Няма никакво значение колко голям е съдът, в който ще поставите храната си, нито на какви интервали от време ще я приемете. Важни само са вида, качеството на продуктите и техните калории.


МИТ 5:


САМО ФИЗИЧЕСКАТА АКТИВНОСТ СПОМАГА ОТСЛАБВАНЕТО!


Това е колкото вярно, толкова и невярно. Спортуването наистина се отразява добре на поддържането на тялото, но се пропуска един изключително важен фактор, от който зависи здравословното състояние на метаболизма ни – сънят. Учените са установили, че хората, които спят по 5 или по-малко часа на денонощие са предразположени да натрупат по 3 до 5 килограма повече телесно тегло в сравнение с останалите, които имат пълноценен сън (8 и повече часа).

 

 

 

 

 

 

 

 

Условия за ползване

Всички права запазени, регистрирана марка Spa-life.bg

Enira Media LTD

Сайтът е създаден от 2p web design studio